Brf Takten 1 |

Välkomna till ekonomisk förvaltning av din bostadsrätt hos
oss på SBC Sveriges BostadsrättsCentrum
Din bostadsrättsförening har anlitat SBC Sveriges BostadsrättsCentrum till att från och med januari 2021
sköta den ekonomiska förvaltningen av er förening. Det innebär bland annat att vi på uppdrag av
styrelsen tar in föreningens avgifter och hyror, registrerar överlåtelser och nya pantsättningar på
bostadsrätten.

Vad innebär förändringen när månadsavgiften ska betalas?
I december månad kommer du att få dina första avier från SBC avseende det första kvartalet 2021.
Du betalar dina första tre avier via uppgifterna på avin.

Observera att det i och med ny förvaltning är ett nytt bankgiro som avgiften/hyran ska betalas till.
Avgift/hyra betalas som tidigare i förskott. Du får alla tre avierna för respektive kvartal samtidigt.
Ange alltid OCR-nummer vid manuell betalning.

Du kan sedan mellan januari och februari månad anmäla dig till antingen autogiro eller e-faktura för att få
dina avier för nästa kvartal på annat sätt än pappersavi.

Om du önskar anmäla dig till autogiro eller e-faktura, så gör du detta lätt via din Internetbank:

– För anmälan till autogiro är söknamnet föreningens namn, d v s Brf Takten 1
Ansöker du via din internetbank och 11-siffrigt objektsnummer efterfrågas är det samma som
kontraktsnummer på din avi.

– För anmälan till e-faktura är söknamnet SBC.

Om du inte har Internetbank, kan du anmäla dig till autogiro via blankett som fås från vår kundtjänst.

Vart vänder jag mig om jag har frågor angående överlåtelser, pantsättningar,
avgifter eller hyror?

Kundtjänst