DEBITERING AV VARMVATTEN

Som vi tidigare har informerat om faktureras nu varje lägenhet för sin egen varmvattenförbrukning, retroaktivt från januari månad. Faktureringen kommer att ske kvartalsvis. Tyvärr har det varit en del problem med faktureringen för det första kvartalet, vi ber om överseende med detta.

Enligt SBC kommer faktureringen att ske enligt följande:
Förbrukningen av varmvatten för januari månad fakturerades tillsammans med månadsavgiften för april.
Förbrukningen av varmvatten för februari, mars, april, maj och juni faktureras i samband med månadsavgiften för juli. Förbrukningen av varmvatten för juli, augusti och september faktureras i samband med månadsavgiften för oktober månad. Därefter löper faktureringen på kvartalsvis i efterhand, på sikt kan faktureringen ske månadsvis.
Har ni frågor gällande faktureringen för varmvattnet vänligen kontakta SBC 0771–722 722.

2-ÅRSBESIKTNINGEN

Alla punkter som togs upp vid 2-årsbesiktningen bör vara åtgärdade. Har ni ändå något som kvarstår (som finns med i besiktningsprotokollet), till exempel gamla sprickor i väggarna, vänligen kontakta Åke Sundvall.

I början av 2021 gjorde Forcit Consulting en extra besiktning av varje lägenhet inför bygget av tunnelbanan. Sprickor som uppstår på grund av tunnelbanebygget kommer inte att åtgärdas förrän tunnelbanan har byggts klart.

ELEMENT

Vi får många frågor om elementen och temperaturen i lägenheterna. Om det är 20 grader i lägenheten, mätt i mitten av rummet, kommer elementen inte att ge någon värme. Under vår och höst när det är stora temperaturväxlingar, till exempel mellan dag och natt, tar det lite extra tid innan värmesystemet stabiliseras och ger värme i elementen.

ELPLATSER I GARAGET

Corepark fakturerar 150 kronor i fast avgift för nyttjandet av laddboxen, du betalar också för din egen elförbrukning. Elförbrukningen kommer att faktureras på samma sätt som varmvattenförbrukningen.

BELYSNINGEN PÅ INNERGÅRDEN

Vi har haft problem med belysningen på innergården under vintern, tyvärr har leverantören haft slut på de lysrör som vi behöver till våra lampor. Paradens Samfällighet jobbar på en lösning till kommande höst/vinter.

STAMSPOLNING

Snart är det dags för stamspoling, vi kommer då att behöva gå in i varje lägenhet – mer information kommer när det närmar sig.

STYRELSEN OCH ÅRSSTÄMMA

Snart är det dags för föreningsstämma för medlemmarna i Takten 1, kallelse kommer inom kort.
För att kunna sköta vår förening på bästa sätt behöver vi i styrelsen nya medlemmar. Ni behöver inte ha någon tidigare erfarenhet, det viktigaste är att ni är engagerade och vill föreningens/medlemmarnas bästa, både vad det gäller ekonomi, miljö och trivsel. Vi vill därför uppmana er att kontakta oss så berättar vi mer vad det innebär att vara med i styrelsen.

HEMSIDAN

Gå gärna in på vår hemsida och anmäl er till våra nyhetsbrev, all information hittar ni på www.brftakten1.se.

Det går alltid bra att kontakta styrelsen via mail styrelse@brftakten1.se Vänliga hälsningar
Styrelsen Brf Takten1

Kategorier: Föreningen