BYTE AV FÖRVALTARE

Vid årsskiftet kommer Brf Takten 1 att byta förvaltare till SBC, Sveriges Bostadsrätts Centrum. För er som medlemmar innebär det bland annat att ni kommer att få nya kontaktuppgifter vid till exempel felanmälan. De första månadsavierna kommer att delas ut i december, tänk på att avgiften ska betalas till ett annat bankgiro. För mer information när det gäller bland annat betalning av månadsavgifter se vår hemsida, www.brftakten1.se eller kontakta styrelsen via mail styrelse@brftakten1.se.

KAMERAÖVERVAKNING

Övervakningskameror har installerats i källaren, vi hoppas att på detta sätt kunna förebygga brottslighet samt hjälpa polisen vid en eventuell händelse.

HISSAR

Det har varit en del problem med hissarna på grund av att det kommer in grus vid hissdörrarna, oftast kan vi enkelt lösa situationen genom att helt enkelt plocka bort gruset själva. Alla anmälningar till hissleverantören, KONE, kostar föreningen/oss medlemmar pengar. Eftersom det sker en del onödiga felanmälningar så ber vi er att ni alltid kontaktar Styrelsen först, om det inte är akut, styrelsen@brftakten1.se.

GEMENSAMT INTERNET

Styrelsen har tecknat ett gemensamt avtal för internet, detta kommer att ingå i månadsavgiften. För att kunna ta del av erbjudandet behöver ni säga upp befintliga avtal. Mer information om hur detta kommer att gå till kommer inom kort.

KOM IHÅG

Föreningen har en egen hemsida, www.brftakten1.se, där finns en hel del information och nyheter för oss medlemmar. Det går bra att kontakta styrelsen via mail, styrelsen@brftakten1.se.

Vi vill även nämna att ingen i styrelsen har ansvar för Facebook gruppen ”Brf Takten 1”.

Kategorier: Föreningen