Från och med 1 januari 2020 kommer det finnas möjlighet för dig som medlem i föreningen att
hyra ett extra förråd (utöver det förråd som redan tillhör lägenheten) i nuvarande barnvagnsförråd i källaren – Viggengatan 13.

Det kommer finnas 3 stycken förråd att hyra och hyran kommer vara 400:-/mån per förråd.
Uthyrningen sker utan tidsbegränsning. Endast bostadsrättsinnehavare får vara hyrestagare.
Andrahandsuthyrning tillåts ej. Hyra av extra förråd tillåts ej om bostadsrätten hyrs ut i andra
hand.

Är du intresserad av att hyra ett förråd så ska du maila ditt intresse till styrelsen@brftakten1.se senast den 20 december kl 13.00. Intresseanmälan skall innehålla namn, lägenhetsnummer, och kontaktuppgifter till den sökande.

Tilldelning kommer ske genom lottning. Finns fler än 3 intresseanmälningar så kommer även en kölista att lottas fram. Intresseanmälningar som kommer in till styrelsemailen efter kl 13.00 den 20 december kommer inte att hanteras. Efter den 20 december hanteras kölistan av Storholmen.

Det är även Storholmen som kommer hantera avtalsskrivning och övrig administration.
Avgiften för förrådet kommer att påföras månadsavin för lägenheten.

Med vänliga hälsningar
Styrelsen Brf Takten1