Extra föreningsstämma

Styrelsen kommer inom kort att kalla till en extra föreningsstämma för att välja in nya styrelseledamöter. Det är viktigt att vi har tillräckligt många ledamöter för att kunna sköta föreningen på ett bra sätt, annars finns en risk att vi behöver hyra in externa ledamöter vilket skulle innebära ökade kostnader för föreningen.

Aktiva styrelsemedlemmar sökes

Vi i Valberedningen har fått i uppdrag av styrelsen att gå ut till våra medlemmar i Brf Takten 1 för att hitta nya styrelseledamöter, styrelsen behöver fler aktiva medlemmar för att kunna hantera vår gemensamma förening.

Är ni intresserade eller har frågor kontakta gärna valberedningen på val@brftakten1.se

Varmt välkomna till styrelsen!

Byte av förvaltare

Efter årsskiftet kommer Brf Takten 1 att byta förvaltare. För er som medlemmar innebär det att ni kommer att få nya kontaktuppgifter vid till exempel felanmälan. Mer information kommer i god tid innan bytet.

Debitering för varmvatten

Styrelsen har beslutat om ett nytt beräkningssätt för varmvatten. Fr.o.m. årsskiftet kommer det att ingå en normalförbrukning i månadsavgiften. Denna normalförbrukning kommer att baseras på lägenhetens storlek dvs. antal rum i lägenheten. Förbrukning utöver den beräknade normalförbrukning kommer att debiteras respektive lägenhet separat utöver hyran. Detta görs för att hålla nere månadsavgiften.

Gemensamt internet

Styrelsen undersöker möjligheterna till en gemensam internetleverantör för alla lägenheter som ska ingå i månadsavgiften. Detta kommer att vara ett standardutbud med möjlighet till egna tillval som debiteras individuellt.

Vänliga hälsningar

Styrelsen & Valberedningen